Батькам на замітку.

Адаптація 5-класників
Усім відомо, що період адаптації долає кожен п’ ятикласник у своєму шкільному житті.
Адаптація дитини до навчання в середній ланці школи відбувається не одразу. Не день і не тиждень потрібні, щоб звикнути до нових умов навчання. Це досить довгий процес, пов’язаний зі значним навантаженням усіх систем організму.
Перехід учнів із початкової школи до середньої справедливо вважається кризовим. Цей етап неминуче пов’язаний зі зниженням успішності, хоча б тимчасовим.
У період адаптації дітей до умов навчання у середній ланці школи одним із головних завдань практичного психолога, класного керівника, eчителів-предметників є:
- створення у класі атмосфери психологічного комфорту;
- допомога в освоєнні нового навчального процесу;
- пристосування учнів до вчителів предметників та їхніх вимог;
- пристосування до особливостей та умов навчання.
Як відомо, у цьому віці відбувається усвідомлення свого „Я”, з’являються перші захоплення, не пов’язані зі шкільним навчанням, посилюється ототожнення себе з однолітками.
Робота з наступності стала системою та складається з 2-х етапів, які проводяться паралельно. І етап - робота з випускниками початкової школи, ІІ – робота з 5-ми класами. Робота на кожному етапі розпочинається зі складання програми психолого-педагогічного супроводу та продовжується втіленням спланованих дій.
Забезпечення перспективності та наступності, що створює загальний сприятливий фон для фізичного, інтелектуального та емоційного розвитку дітей у початковій та середній школі, сприяє збереженню та укріпленню їх фізичного та психічного здоров’я. А це є найважливішим завданням освіти та її основний результат.
Відповідно до річного плану школи у 16 січня 2014 року був проведений психолого-педагогічний консиліум „Адаптація учнів 5-х класів до навчання в середній ланці школи”.
Метою консиліуму було об’єднання зусиль усіх суб’єктів навчально-виховного процесу, зацікавлених в успішному навчанні та повноцінному розвитку учнів, щоб намітити цілісну програму індивідуального супроводу та надати рекомендації щодо роботи індивідуально з кожною дитиною та п’ятими класами у цілому.
Проведений психолого-педагогічний консиліум надав можливість обговорити результати навчально-виховної роботи педагогічного колективу, психологічного супроводу та вироблення напрямків подальшої роботи з п”ятикласниками.
У результаті вхідної діагностики в 5-х класах більше половини учнів успішно адаптувалися до навчання у середній ланці.
Для подолання труднощів адаптаційного періоду і усунення причин дезадаптації та для забезпечення природного протікання й отримання позитивних результатів процесу адаптації виникає необхідність створення програми психолого-педагогічного супроводу адаптаційного періоду п’ятикласників. Така програма була обговорена, розроблені рекомендації та прийняті рішення щодо подальшої роботи з колективами п’ятих класів та індивідуально з кожним учнем групи ризику.
Шановні батьки!
-Якщо Вас щось турбує в поведінці дитини, якомога швидше зустріньтеся і обговоріть це із класним керівником.
- Цікавтеся шкільними справами, обговорюйте складні
ситуації, разом шукайте вихід із ситуації, конфліктів.
- Порадьте дитині в складних ситуаціях звертатися до класного керівника.
- Головне новоутворення підліткового періоду – відкриття своєї індивідуальності, свого «Я».
- У цей час починається перебудова організму дитина стає імпульсивною, у неї часто змінюється настрій, виникають конфлікти з ровесниками, бунт проти батьків.
- У дітей настає криза, пов’язана з бажанням здобути самостійність, звільнитися від батьківської опіки, з’являється страх перед невідомим дорослим життям.
- Зростає дух незалежності, який впливає на стосунки підлітка в сім’ї, у школі.
Бажання звільнитися від зовнішнього контролю поєднується зі зростанням самоконтролю й початком свідомого самовиховання.
Підліток дуже вразливий і легко піддається впливам як позитивним, так і негативним.
- Внутрішній світ дитини ще нестабільний, тому батькам не слід залишати своїх дітей без нагляду.
- Розширюється коло спілкування.. - З’являються нові авторитети.
- Підвищується інтерес до свого тіла, зовнішності..
- Недоліки й суперечності в поведінці близьких і старших
сприймаються гостро і хворобливо.
- У батьках підлітки хочуть бачити друзів і порадників, а не
диктаторів.
- Вмійте поставити себе на місце дитини, побачити світ її очима.
- Виховуйте дитину, турбуйтесь про її здоров’я.
Шановні класні керівники та вчителі!
- Допоможіть дітям пристосуватись до ваших вимог.
- Вмійте поставити себе на місце дитини, побачити світ її очима.
- Залучайте батьків до співпраці.
- Залучайте учнів до позаурочної діяльності.
- Навчаючи, виховуйте дитину, турбуйтесь про її здоров’я.
- Обираючи форми і методи роботи, враховуйте вікові, фізичні та розумові можливості дитини.

Немає коментарів:

Дописати коментар